Kakovost in varnost
1. NAMENV skladu z Zakonom o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/2016, 77/2017, 73/2019) v Lekarni Savski otok vzdržujemo sistem kakovosti glede na standarde lekarniške dejavnosti in dobre lekarniške prakse. Področje kakovosti in varnosti je opredeljeno v III. poglavju zakona. Kakovost v zdravstvu je lastnost sistema zdravstvenega varstva, delovanja izvajalcev zdravstvene dejavnosti, zdravstvene obravnave in posameznih storitev.
2. CILJI IN POSLANSTVO
- izvajati in izboljševati aktivnosti in storitve v skladu z veljavno zakonodajo, predpisi, standardi lekarniške dejavnosti in pravili dobre lekarniške prakse
- izvajati kakovostne storitve in stalno izboljševati storitve za zagotavljanje zadovoljstva strank, upoštevati zahteve, potrebe in želje strank, si prizadevati za povečevanje zadovoljstva z našimi storitvami
- izboljševati in posodabljati delovno opremo in procese
- izboljševati delovne pogoje, skrbeti in upoštevati želje zaposlenih za povečevanje njihovega zadovoljstva in dobrega počutja, skrbeti za zdravje in varno delo
- skrbeti za nenehno usposabljanje, motivirati in omogočiti stalno izobraževanje zaposlenih
- skrbeti za zmanjševanje onesnaževanja okolja
- skrbeti za uspešno poslovanje lekarne, njeno rast in razvoj, povečevati prepoznavnost lekarne z nudenjem kakovostnih, varnih storitev, usmerjenih izključno v skrb za zdravje in dobro počutje uporabnikov
3. ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI IN VARNOSTI
- spremljamo kazalnike kakovosti ( delež magistrov farmacije z veljavno licenco, nabava zdravil in medicinsko tehničnih pripomočkov, shranjevanje izdelkov, knjiga pritožb)
- izvajamo periodične interne strokovne nadzore
- kontroliramo in nadziramo merilno, delovno opremo in pogoje v delovnih prostorih, pregledujemo dokumentacijo delovne, merilne opreme in pogojev v delovnih prostorih
- pripravljamo, pregledujemo in posodabljamo dokumentacijo (splošni postopki, navodila za delo)
- spremljamo in dokumentiramo odpoklice zdravil, medicinskih pripomočkov, živil za posebne zdravstvene namene, kozmetike in ostalega blaga
- redno spremljamo in izločamo zdravila in ostalo blago s kratkim rokom uporabe
- spremljamo in vodimo reklamacije
- izvajamo aktivnosti za preverjanje avtentičnosti zdravil in izločujemo zdravila z alarmom
- redno se izobražujemo in obnavljamo farmacevtska znanja, za magistre farmacije vodimo interno evidenco licenčnih točk
- z odpadki ravnamo v skladu s predpisi
- sprejemamo zdravila s pretečenim rokom uporabe (znotraj delovnega časa lekarne) in poskrbimo za njihovo strokovno uničenje
- redno vzdrževanje in servisiranje računalniške in programske opreme
- zdravila in ostalo blago shranjujemo v skladu z dobro lekarniško prakso pod kontroliranimi pogoji
- zdravila in medicinske pripomočke nabavljamo pri registriranih dobaviteljih
4. AKTIVNOSTI ZA IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI IN VARNOSTI
- spremljamo kazalnike kakovosti, sprejemamo potrebne ukrepe za izboljševanje
- načrtujemo, spremljamo usposabljanja in izobraževanja zaposlenih
- posodabljamo protokole za posamezne storitve, pripravljamo nova navodila za kakovostno in varno delo, informiramo in nadziramo uporabo aktualnih postopkov
- anonimizirano spremljamo in analiziramo opozorilne nevarne dogodke in napake pri izvajanju lekarniške dejavnosti
- redno informiranje zaposlenih o politiki kakovosti in vključevanje vseh zaposlenih k načrtovanju aktivnosti za izboljševanje kakovosti in varnosti v lekarni
- spodbujanje aktivnosti beleženja neželenih učinkov zdravil in farmacevtskih intervencij
Dokumentacija, ki se nanaša na zagotavljanje kakovosti in varnosti, vključno s kazalci kakovosti, je na vpogled v lekarni.